Hervis iese din România

Hervis iese din România

Lanțul de magazine sportive Hervis părăsește oficial piața românească: operațiunile sale din România (dar și din Ungaria) au fost vândute către grupul britanic Frasers Group. Tranzacţia implică 49 de magazine din România, iar mutarea va conduce la o reconfigurare a retailului sportiv pe plan local.

Retailerul a justificat decizia prin faptul că piaţa românească s-a orientat tot mai mult către „fast fashion” şi produse de modă, ceea ce a erodat consumul dedicat echipamentelor sportive — segmentul de bază al brandului. În plus, pierderile acumulate în România (aproximativ 41,3 milioane lei anul trecut, parte a unui bilanț negativ de circa 77 milioane lei în ultimii cinci ani) au făcut ca operațiunea să devină nesustenabilă.

Toate cele 49 de magazine Hervis din România — incluzând sucursale din oraşe mari și centre comerciale — urmează să treacă sub controlul Frasers Group, dacă autoritățile de concurență aprobă tranzacția.

Reprezentanții Hervis declară că operațiunile din piețele lor „principale” — Austria, Slovenia și Croația — nu sunt afectate, iar vânzarea din România face parte dintr-o realiniere strategică a afacerilor.

Pentru consumatori, tranzacția ar putea însemna schimbări: magazine rebranduite, modificări de stoc, politici de retur sau garanții. Clienții fideli trebuie să urmărească comunicările oficiale ale magazinului spre a afla ce se întâmplă cu cardurile de fidelitate, voucherele existente sau comenzile în curs.

Ce urmează — întrebări deschise

  • Va continua magazinul online sub o altă platformă sau sub noul management?
  • Cum vor fi gestionate stocurile rămase și garanțiile existente pentru produse?
  • Ce alte branduri de decathlon-săritori sau retail sportiv vor încerca să umple golul lăsat de Hervis în centrele comerciale?

#Hervis #FrasersGroup #retail #sport #România #tranzacție #magazine